.groepslessen - Fast Fit


Mobility

De 4 basiscomponenten van een getraind lichaam zijn kracht, uithouding, snelheid en lenigheid. Om de eerste 3 componenten te trainen bestaat er al een groot aanbod aan fitness en groepslessen, maar de lenigheid blijft vaak ongetraind met heel wat stijve spieren en vaste gewrichten tot gevolg. Dit uit zich meestal in dagelijkse kwaaltjes, maar zorgt er ook voor dat je de trainingen minder intensief en efficiënt kan afronden. 
In deze les behandelen we op 25' steeds een specifieke regio via Self Myofacial release (triggerpoint), mobilisatie en stretchtechnieken. Perfect om je andere training mee te starten of af te sluiten.

Dag/Uur Lesgever
maandag 19u30 - 20u00  Thomas

 

Back to Basics

Squat, deadlift en benchpress zijn oefeningen die je waarschijnlijk bekend in de oren klinken. Het zijn absolute basisbewegingen om kracht op te bouwen en je spieren te verstevigen. Ze vormen de basis voor heel wat andere oefeningen. 
Hoewel dit de basisoefeningen zijn, ligt de technische moeilijkheidsgraad hiervan juist heel hoog. 
In deze sessies gaan we back to basics en werken we op de techniek van alle basisoefeningen en proberen we de verschillende varianten uit. 
Als beginner zijn deze sessies een absolute must om ervoor te zorgen dat je alle belangrijke oefeningen volledig en correct kan uitvoeren. 
Ben je al een doorwinterde krachttrainer? Kom dan zeker de tips oppikken om je kracht te verhogen en de verschillende varianten te leren kennen.
 

Dag/Uur Lesgever
dinsdag 19u30 - 20u00  Vince
dinsdag 20u00 - 20u30  Vince

Circuittraining

Circuit- of stationtraining is een methode die al jarenlang bestaat.  Wanneer een trainingsvorm in de fitnesswereld vol hypes en trends kan blijven gelden, dan moet er wel een waarheid achter zitten. Het is bewezen dat je door de korte, intensieve intervallen snel heel wat caloriën kunt verbranden en dat je op deze manier ook de naverbranding , wanneer je achteraf in  je zetel zit, sterk verhoogt.
Tijdens deze sessies werk je steeds een aantal oefeningen vlak na mekaar af met een relatief korte rustperiode. Pas nadat je de ronde hebt vervolledigd krijg je dan wat langer rust. Alles gebeurt onder het waakzame oog van een motiverende coach, die door het kleinere aantal deelnemers heel wat persoonlijker en specifieker kan corrigeren en motiveren. Voor een optimaal effect plak je hier best nog een goeie brok cardio achteraan.
 

Dag/Uur
maandag 14u30 - 15u00
maandag 20u30 - 21u00
dinsdag 10u30 - 11u00
dinsdag 14u30 - 15u00
woensdag 10u30 - 11u00
woensdag 14u30 - 15u00
woensdag 20u30 - 21u00
donderdag 20u00 - 20u30 
donderdag 20u30 - 21u00 
zondag 10u00 - 10u30
zondag 10u30 - 11u00

 

Core workout

Of je nu wil gaan voor die staalharde sixpack, je buik- of rugspieren wil optrainen in functie van je fiets- of looptochten of die lage rugpijn voor eens en voor altijd uit je leven wil verbannen, de core workout kan voor iedereen een meerwaarde betekenen.  
Gedurende 25' werken we kort maar krachtig aan de volledige core. Ideaal om te combineren na je krachttraining of voor je cardiosessie.

Dag/Uur Lesgever  
zaterdag 10u00 - 10u30  Sophie  
zaterdag 10u30 - 11u00  Sophie