.groepslessen - body & mind


Hatha Yoga   

Het doel van deze les is het bevorderen van je gezondheid en algemeen welbevinden. Deze tak van yoga bestaat uit een systeem van statische lichaamshoudingen (asana's) en ademhalingstechnieken (pranayama) om beheersing te verkrijgen over de geest en vooral het lichaam.  
Hatha-yoga is topsport in een langzaam tempo... voor iedereen toegankelijk en ideaal om kennis te maken met yoga.
Kom zeker op tijd zodat je ontspannen aan de les kan beginnen en de andere deelnemers niet stoort als je te laat binnenkomt.
Breng steeds een hoofdkussen en warm dekentje mee naar de les.
 

Dag/Uur Lesgever
donderdag 09u15 - 10u15  Valerie

Easy Flow Yoga

Deze les bestaat uit eenvoudige oefeningen afgeleid uit verschillende vormen van yoga. De aandacht wordt vooral gelegd op het lichaam, zijn energiestroom en ademhaling. Sommige houdingen worden langer aangehouden om meer bewustzijn en ontspanning in de houding uit te nodigen. Je geest wordt rustig maar je blijft alert.
Deze vorm van yoga is voor iedereen toegankelijk, is op eigen tempo en flexibiliteit uit te voeren.
Kom zeker op tijd zodat je ontspannen aan de les kan beginnen en de andere deelnemers niet stoort als je te laat binnenkomt.
Breng steeds een hoofdkussen en warm dekentje mee naar de les.

 

Dag/Uur Lesgever
maandag 13u30 - 14u30  Valerie
dinsdag 11u00 - 12u00   Maxime

Vinyasa Yoga

Dit is een vloeiende, dynamische vorm van yoga waarbij verschillende houdingen elkaar afwisselen op het ritme van de adem en met de aandacht op het intern bewustzijn. De nadruk van deze les ligt op de fysieke inspanning, het vergroten van kracht, concentratie en uithoudingsvermogen. Het opbouwen van fysieke kracht en concentratie verstevigt je innerlijke basis en werkt positief door in je zelfvertrouwen. Door de intensieve bewegingen creëer je een betere doorbloeding van heel het lichaam, het hart wordt krachtiger en de spijsvertering krijgt een opkikker.
Deze yogales is intenser maar toegankelijk.
Kom zeker op tijd zodat je ontspannen aan de les kan beginnen en de andere deelnemers niet stoort als je te laat binnenkomt.
Breng steeds een hoofdkussen en warm dekentje mee naar de les. 

Dag/Uur Lesgever
woensdag 19u30 - 20u30  Maxime

Yin Yoga

Bij deze zachte yogavorm oefen je een serie houdingen waarbij de spieren ontspannen blijven en je een lichte druk uitoefent op gewrichten en bindweefsel. Dit is belangrijk om de maximale bewegingsvrijheid in je gewrichten te behouden. De houdingen worden lang (3 tot 5 minuten) aangehouden. De weerstand die je tegenkomt ga je verzachten met behulp van je ademhaling.
Yin Yoga geeft je de tijd om elk aspect van je lichaam te voelen; in het moment te zijn, in je lichaam, in de ruimte en in je gevoel.
Deze les is voor iedereen toegankelijk en zalig voor het slapen gaan.

Kom zeker op tijd zodat je ontspannen aan de les kan beginnen en de andere deelnemers niet stoort als je te laat binnenkomt.
Breng steeds een hoofdkussen en warm dekentje mee naar de les. 

Dag/Uur Lesgever
woensdag 20u45 - 21u45 Maxime
   

 

Pilates 

Bij Pilates zit de kracht vooral in de eenvoud en de combinatie van bewegingen. Natuurlijke spierketens worden aangesproken en zowel lenigheid, ademhaling, stabiliteit als kracht komen aan bod. Pilates is zoals de grondlegger het noemde: ''de kunst van de spierbeheersing''. De groepsles is toegankelijk voor iedereen. Inschrijving voor deze cursus is verplicht.

Deelnemen aan de cursus kan pas na het volgen van een initiatieles.
Tijdens dit moment wordt er een kort theoretisch deel gegeven en worden de basistechnieken uitgelegd. Om de 6 weken wordt er een nieuwe instaples voorzien.
De eerst volgende initiatielessen zijn voorzien op:
maandag  16/01, 27/02, 10/4, 29/5 om 20u00
zondag  22/1, 5/3, 23/4, 11/6 om 11u15 

Ook voor deze instaplessen is inschrijven noodzakelijk. Je kan dit doen via telefoon, e-mail of aan de balie.


Dag/Uur Lesgever
maandag 20u00 - 21u00  Arnaud
dinsdag 9u00 - 10u00 Kim
woensdag 9u00 - 10u00 Kim
donderdag 20u30 - 21u30 Jera
zondag 11u15 - 12u15 (Jera)

 

Pilates Plus

De bewegingsprincipes blijven van toepassing: stabiliteit, lenigheid en versteviging blijven de einddoelen. Maar dankzij het gebruik van extra hulpmiddelen zoals Small Ball, Fit ball en Dynabands wordt het 'powerhouse' extra gestimuleerd en is er mogelijkheid tot begeleiding en/of weerstand in de beweging. Deze cursus is gericht op gevorderden.

Deelnemen aan de cursus kan pas na het volgen van een initiatieles Pilates (zie hierboven). 
 

Dag/Uur Lesgever
maandag 21u00 - 22u00 Arnaud
dinsdag 10u00 - 11u00  Kim